...

Dark Chronicle

1. září 2007 v 14:12 | Jajusssh |  Hry
O Dark Chronicle

Hra je voľným pokračovaním Dark Cloud, ale prichádza s úplne novým príbehom, s novými postavami a novým svetom. Herné princípy zostali v podstate rovnaké, ale došlo k mnohým vylepšeniam, čo skutočne - najmä hrateľnosti - pomohlo. Tým, ktorí s prvým dielom nemali čo dočinenia treba povedať, že hra je typickým japonským RPG s manga postavami (takáto rozprávková "vizáž" nemusí každému vyhovovať), skvelým mixom adventúry, RPG prvkov s vývojom všetkého možného, plnením obrovského množstva rôznorodých úloh, strategickej časti s budovaním a osídľovaním vlastných miest, realtime bojov v rozľahlých dungeonoch... To všetko prepojené takmer epickým príbehom, v ktorom má všetko čo sa udeje svoj význam a aj nami prehliadnutá, na prvý pohľad bezvýznamná udalosť môže byť chýbajúcim článkom mozaiky kompletného "obrazu".
Dark Chronicle
Náš hlavný hrdina - chlapec menom Max žijúci v mestečku Palm Brings je nechtiac, no osudovo zatiahnutý do víru šialených udalostí. Pomerne pokojný život šikovného opravára rôznych mašiniek a strojov sa mení príchodom na prvý pohľad neškodného cirkusu. Ako každý chlapec v tomto meste si nemôže predstavenie nechať ujsť. Veľmi skoro však spolu s ním zistíme, že tento cirkus nie je na pobavenie detí, ale pod jeho usmievavou maskou sa skrýva veľké zlo. Kľúčovú rolu zohráva vzácny magický kameň, pomocou ktorého možno ovládnuť a zničiť svet. Zhodou okolností vlastníkom tohto kameňa je práve náš Max. Ten ho pravdaže odmieta vydať a preto spolu s ním utekáme z mesta cez dungeony do nových miest v ústrety nebezpečenstvám, ktoré nás neminú pri záchrane sveta. Nie je na to sám, pomáhať mu bude druhý hrateľný charakter Monika - dievča prichádzajúce z budúcnosti a robot nazvaný Ridepod. Ten sa stane nepostrádateľným pri súbojoch so silnejšími monštrami. Prijímať sa dajú aj druhoradé postavy obyvateľov mesta podľa nášho výberu a potreby.
Dark Chronicle
Čo sa týka spomínaných herných princípov hra je mimoriadne pestrá na rôzne činnosti, ktoré tu môžeme prevádzať. Základom je plnenie úloh v hlavnej dejovej línii - pozostáva v pomoci jednotlivým obyvateľom v rodnom meste. Jedine potom budú ochotní neskôr sa presťahovať do nami vybudovaných miest. K obnove normálneho života v meste je nutné vyčistiť aj jeho podzemné priestory od rôznych monštier. Od klaunov, potkanov, žabiakov, hadov, kostlivcov, až po útočiace kvety, zúrivé stromy, rôzne elementy. Ich spektrum je skutočne rôznorodé. Arzenál na to určených zbraní pozostáva z nebezpečne vyzerajúceho francúzskeho kľúča a malej historickej pištole v prípade Maxa a Monikinho meča a magického náramku. Na ďalšie úlohy máme k dispozícii aj fotoaparát - okrem toho, že môžeme fotiť čo nás len napadne, je potrebný na odfotografovanie dôležitých predmetov a osôb. A to na požiadanie niektorých obyvateľov mesta pri ich žiadosti o snímok konkrétneho objektu, alebo správnym skombinovaním fotografií troch predmetov, ktoré nám pomôžu k novému vynálezu a ten si následne môžeme vyrobiť. Informácie, ktoré predmety máme vyfotiť nájde Max v knihách roztrúsených po meste. Na interakciu s nimi nás upozorní ikona výkričníka. To sa týka spomínaných kníh, i truhlíc v dungeonoch a akejkoľvek spolupráce s prostredím. V bedniach nachádzame väčšinu potrebných predmetov, ale aj mapy jednotlivých dungeonov alebo informáciu o rozmiestnení nepriateľov. Zaujímavý je, v hre implantovaný a dobre spracovaný simulátor rybačky. Chytáme rôzne druhy rýb, ktoré môžeme predávať, ak si kúpime gril - môžeme ich upiecť a takto spracované v ťažkých súbojoch použiť na dopĺňanie životnej energie. Len potrebujeme dostatok návnad. Veľkosť nášho rybárskeho úlovku je aj vedľajším questom v dungeonoch po predchádzajúcom vyčistení od monštier.
Dark Chronicle
Strategická časť tejto hry je vo forme budovania vlastných miest. K tomu nám slúži špeciálny stroj a potrebné, v dungeonoch sa nachádzajúce, geostones. A potom, v prípade dostatočného množstva rôzneho stavebného materiálu a potrebných informácií môžeme v izometrickom pohľade skladať svoje vlastné mesto. Do domov nasťahujeme obyvateľov z Maxovho rodiska - po splnení ich požiadaviek. Napríklad v časovom limite zabehnúť do inej časti mesta a späť alebo mierne logický problém so sfúknutím sviečok v kostole, kde dve susedné vždy buď zhasnú, alebo sa rozsvietia. Bývanie treba prispôsobiť žiadostiam jednotlivých osôb. Záhradník chce mať vedľa svojho domu záhradu, rybár malé jazierko... Všetko čo urobíme v prítomnosti ovplyvňuje budúcnosť a tým sa podieľame na náprave tohto sveta. Na naše mesto sa vďaka Monike môžeme pozrieť do budúcnosti, týmto spôsobom sa dá prísť na to ako pokračovať ďalej. V prípade úspechu nachádzame v budúcnosti aj predmety výrazne zlepšujúce vlastnosti našich zbraní, alebo jedlo zvyšujúce hodnotu HP postáv. Rôzne dôležité predmety, jedlo, zbrane či materiál na výstavbu svojho mesta nájdeme v truhliciach v dungeonoch, no aby sme ich získali dostatok dôjde aj k obchodovaniu s niektorými obyvateľmi mesta. Zároveň môžeme prebytočné predmety predávať.
Dark Chronicle Vďaka RPG vlastnostiam hry môžeme postupne vylepšovať hodnoty zbraní a predmetov. Každá z našich postáv má dva druhy zbraní, ktoré bojom v dungeonoch (náhodne generovaných) získavajú skúsenostné body za zabitých nepriateľov. Treba ich získať určité množstvo a pomocou konkrétnych predmetov (akýchsi dematerializovaných krištáľov) vylepšovať štatistiky zbraní podľa toho akú ich vlastnosť potrebujeme zlepšiť. Po dosiahnutí potrebnej úrovne získame zbrane značne silnejšie, čo sa prejaví už v ich vizuálnej podobe. Postupom hry silnejú aj nepriatelia, preto je vylepšovanie zbraní nutnosťou a ak nechceme mať neskôr problémy musíme na dobrej úrovni (ich používaním) držať všetky zbrane, bojovať za všetky postavy. Do prejdených dungeonov sa môžeme kedykoľvek vrátiť, pre prípadné potrebné body či predmety. Alebo pre bonusové úkoly - napríklad vyčistenie priestoru od nepriateľov do určitého času. Keď vyjdeme z ešte "nevyčisteného" dungeonu získané body a predmety nám zostávajú a vo vstupnej oblasti sa nám automaticky doplní život. Musím ale upozorniť, že po takomto "úteku z bojiska" prichádzame o časť peňazí. Netreba zabúdať na zvyšovanie vlastností Ridepoda, ktorého môžeme u Cedrica opravovať (dopĺňať energiu) a upgradeovať - za získané body mu dokupovať nové komponenty. Čo sa týka rybárskej udice, pokiaľ chceme z vody vytiahnuť väčšie kusy a vyhrať aj rybárske preteky, musíme zvyšovať vlastnosti aj tohto nástroja. Do prepracovaného inventára zbierame množstvo rôznych Dark Chronicle predmetov a môžeme s nimi podľa potreby manipulovať. V hlavnom menu, v jednotlivých položkách vyrábame nové predmety, presúvame sa v mapách dungeonov, alebo si vyvoláme 2D mapu sveta. Zároveň obsahuje rozsiahly a podrobný helper.
Grafika hry má typicky japonské prvky - manga štýl s farebne pestrým a rozprávkovým spracovaním, s množstvom svetelných efektov. Samozrejmosťou je striedanie dňa a noci, tomu je prispôsobené plynutie času a život v tomto svete. Určitých ľudí v meste stretneme len cez deň, iných zas len v noci. Pre podrobnejšie prehliadnutie priestorov a osôb je možné prepnúť pohľad vlastných očí. Pohyb a ovládanie postáv je bezchybné a plynulé, len občas zamrzí použitie neviditeľných bariér brániacich dostať sa do videných častí mesta. Dabing postáv je vynikajúci, tak isto aj hudba - každé prostredie má svoju charakteristickú melódiu. Celá hra a všetky činnosti, ktoré nám ponúka sú mimoriadne prepracované a navzájom geniálne previazané a toto dielo môžeme smelo zaradiť k najlepším konzolovým RPG-čkam. Pri relatívne malom počte hier tohto žánru je síce vítaný každý nový počin, no v tomto prípade máme naviac zaručenú skutočne kvalitnú zábavu na nekonečné množstvo herných hodín.
Zdroj: www.gamesweb.sk
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama